۱۳۸۸ دی ۸, سه‌شنبه

روز بیستم:

تمرین آزادگی...
وقتی حرمت شکن از حرمت بگوید!وقتی آب سر بالا برود!وقتی قورباغه ها ابو عطا بخوانند!بدان همان وقتی رسیده که تو بی نیاز از هیچ جادوگری و بی نیاز از هر معجزه ای می توانی بعد از هزاران سال بفهمی ...
و من آنروز معنی اهل کوفه...حسین(ع)...حر...شمر بودن را خوب فهمیدم... من آنروز مظلومیت را دیدم...من آنروز حق را غرقه در خون با دستان خالی در برابر باتوم فهمیدم... من معنی ماه "حرام" را در رنگ قرمز خون خوب فهمیدم...
آخه آنروز عاشورا بود...
آخه ایران کربلا شد.
آخه حسین(ع) برای همه زمان ها و حسین(ع) برای همه نسل هاست و هنوز راه آزادی و آزاده بودن طولانی ترین راههاست و در همه ی این خوب فهمیدن ها عجبا که فهمیدن این یکی از سخت ترین سخت هاست که اگر "دین ندارید لااقل آزاده باشید"وهزاران سالی می شود که تو رفتی و هزاران سالی می شود که سهم بیشترین ها از تو در فهمیدن تو به همان صف غذا ختم میشود!که فهمیدن غذایی که به اسم تو است از فهمیدن راه تو آسان تر است!
...و من آنروز شنیدم صدایی را که هنوز فریاد می زد : آیاکسی هست آنها را یاری کند؟

۱۱ نظر:

  1. آیاکسی هست آنها را یاری کند؟.........

    پاسخحذف
  2. یعنی دیگه به آی آر آخرش افتخار نمی کنی؟؟؟

    پاسخحذف
  3. پدرم در اومد تا تونستم برات کامنت بذارم. کلی حرف داشتم که یادم رفت :

    فعلا :سبز يعنی سرخی خون ندا

    گفتن صد حرف, تنها با يک نگاه



    سبز يعنی حرمت خون حسين

    يک شهيد زنده با نام حسين



    سبز يعنی ايران من آزاد باد

    سرنوشت مردمانش نيک باد



    سبز يعنی بزرگان در اوين

    دست نامردان مباد ايران زمين


    سبز يعنی اشک های مادران

    نعره های بی امان ظالمان



    سبز يعنی غرق در خون اين وطن

    ای بسيجی خواهرانم را مزن



    سبز يعنی ای علی, مالک کجاست؟

    ناله ای در دل, بگو چاهت کجاست؟



    سبز يعنی مير ما آزاده است

    در کنار مردمان آماده است



    سبز يعنی شيخ ما مرد شجاع

    يک پدر در لحظه ی تلخ وداع



    سبز يعنی می رود اين فصل سرد

    می شود يک بار ديگر سبز ِ سبز



    سبز يعنی يک بار ديگر می توان

    بارش باران بديد از آسمان



    باور و اميد ما در يک کلام

    سبز يعنی استقامت تا بهار

    پاسخحذف
  4. کسی‌که حفظ جان را مقدم بر آزادی بداند، لياقت آزادی را ندارد. «بنجامين فرانکلين»
    برای آزادی باید جنگید
    تضادها همیشه هستند

    پاسخحذف
  5. hاگه صدای آزادگی و ازادمردی شنیده میشد، که امروز با پرروییه تمام، با همه خفقان موجود، ادعای آزادی مطلق رو جار نمی زدیم!!!

    پاسخحذف
  6. چقدر وبلاگت قشنگ شده
    حالم خیلی بده نمیتونم پست قشنگتون بخونم خانمی. بهتر شدم خدمت میرسم

    پاسخحذف
  7. آزادی دارند اما آزادگی نه! به خاطر همین بیشتر از همه ما به یاری نیاز دارند

    ***

    پست بالا هواییم کرد. من هم بدم نمی آید از چنین پروازی!

    پاسخحذف
  8. سلام. خوشحالم که باهاتون آشنا شدم. لینکتون کردم.

    پاسخحذف
  9. سلام اینو برای پست بالایی نوشتم
    یادخودم می افتم تو20 سالگی همش دنبال مرگ می گشتم یه پست دارم کاش مرگ زودتر می اومد تو آذر ماه بخون
    دوست داشتی برام پیام بذار
    چقدر پیام گذاشتن اینجا سخته؟
    مجید ناگریز

    پاسخحذف
  10. سلام الی جان..
    یعنی چی از دهه سی نمی خوای زندگی کنی ؟؟؟

    اصل زندگی اونموقع هست.. چرا واسه پست جدیدت نمیشد نظر بدم. اینجا در وکردم....

    پاسخحذف

دنبال کننده ها

درباره من

عکس من
مطالب مندرج در این صفحه نوشته های شخصی نویسنده "الی" می باشد و درج مطالب چه با ذکر و چه بی ذکر منبع غیر مجاز است...با سپاس...